Tuesday, May 31, 2011

LUAHAN hati seorang HAMBA ALLAH =')

assalammualaikum =)
hari ni tetiba tergerak hati nk update blog saya yg dah bersarang2 nih..
maklumla.. kesedihan akibat peristiwa yg xkan dilupakan tu buatkan aku xde mood nk sharing ape2 dgn korang.
tp hari ini aku kuat kan jgk hati aku untuk berkongsi dgn korg somthink yg xsemua org alami mcm yg aku dah alami =)

15 MEI 2011..
tarikh ni aku akan ingt sampai bile2.. sampai akhir hayat aku la senang cite..
kenapa? tu la tarikh antara kenangan pahit yg aku penah alami.. klu dln ranking tuu top first la ='(
aku kehilangan org yg tersayang.. adek aku MOHD AKMAL HALIM BIN ISMAIL.. 
dy sempat hidup kat dunia ni sekejap cgt.. 18tahun 25 hari je.. mlm tuh tuhan dah ambik dy dari kami..

klu korang dah alami situasi cm ni msti korg paham perasaan aku skang kan.. sedihnye tuhan je yg tahu hmmm.. xsangka dy pergi dlm hidup kami skjap sgt.. fmly aku dah kurang 1org.. tggal la 5beradik je.. 
mak abah aku hilang seorg anak yg baik, peramah, mesra dgn semua org, bertangungjawp, rajin.. senang ckp dy anak yg sgt baik dimata kami.. xpenahla nk mnyusahkan ktorg slama hayat dy.. =') 

sedihnyeee bile critakan tentang dy.. pttla hari tuh aku berat cgt hati nk tgglkan kg.. tp soknye aku kena keje.. so, tpksa la blik kl jgk. hmmm.. ptg tuh lpas knduri tunang kakk sedara aku ktorg sama2 gerak dari langkap.. nk g umh aku kt teluk intan tuh.. umh tu tgh renovate.. tu yg ktorg nk g tgk tuh.. kami sume naek kte.. tp dy naek mto.. dah mkn2 pe sume.. siap2 la gerak nk blik kl.. dy ckp nk blik sama2.. tuh yg grak sama2.. time benti kt shell nk isi TOUCH N GO pon dy sggup tggu ktorg.. padahl dy naek mto sndri time tuh.. masa dkt simpang tuh aku ingt lagi lambaian tgn dy yg terakhir dkt kami.. siap ckp BYE SUMEEEE.. aku terbayang2 lg dy toleh kt ktorg 2 3 kali sblum msuk simpang tmpat dy xcident tuh.. mcm dy berat cgt nk tinggal kan kami sume.. hmmmmm..

mlm tu jgn ckp la.. hati aku memg la xsenang ati.. anyah ciap ckp lg telinga dy berdesing [ means: salah satu ahli kuarga kita akan pergi] mlm tu jgk ktorg hampir2 xcident.. xtau la gile ape kte tuh bole berhenti plak kt selekoh.. memg GILERRR!!! xlama lepas uh.. ktorg dpt berita adek aku meninggal.. terkejut nye tuhan je yg tau.. lemah satu bdn aku bile dgr berita mnyedihkan time uh.. ktorg trus patah blik g hospital.. paling mnyedihkan bile buat pngecaman myt.. sblum g tgk aku bdoa jgk dlm hti biarla bkn adik aku.. tp memg btl adek aku weyh.. argghhhhhhh! xsnggup nye aku tgk keadaan adek aku time tuh.. tp alhamdulillah.. adek aku cukup sifat dy.. xdela cm org len.. pecah kpala terputus sana sani.. sgt brsyukur.. 

smggu aku terpksa tinggal kan kerja.. sbb nk urus kan arwah adek aku.. buat knduri thlil pe sume.. smggu jgk aku cube meredhakan dri ini untuk terima kenyataan bhwa adek aku dah xde ='(  bile dah selesai knduri thlil.. ktorg blik semula kt umh teluk intan.. alangkah sedihnye bile kami trjumpa hadiah dari dy untuk kami yg terakhir.. dkt kotak tu ade dy selitkan baju favourite dy.. gmbr2 dy brg2 kesayangan dy.. siap dgn kad ucapan, SEMOGA KITA SEMUA DPT BERJUMPA LG.. SELAMAT TINGGAL ='(
YA ALLAH!!!! xsanggup aku nk tgk hadiah tuh.. berat sungguh ujian yg kau berikan kpada kami.. ='(  terlau berat untuk aku terima. tp ape kan daya.. dy tetap pergi.. allah lebih sygkan dy.. 


hmmmm.. setelah 2minggu 1 hari kejadian tu berlalu.. subuh tuh lepas solat subuh.. aku mimpikan dy.. argghhhh.. rindunyee aku dkt dy.. 
aku dpt jmpa dy skjap cgt.. dpt dgr suare dy.. dpt tgk snyuman dy.. wlupon aku tau tu sume hnyala mimpi.. 
tp skurang2 nye aku dpt tgk dy =') syukurnyeeee..

kepada ABANG CHIK/ALIM:

yank sentiasa menghalalkan segala2nye..
yank sentiasa mendoakan alim kt sana..
yank sentiasa xputus2 sedekahkan ayat2 suci untuk alim..
itu janji yank dkt alim =')

semoga allah memakbulkan doa alim tu nanti.. aminnnnn
kami semua akan sentiasa merindui alim disna.. =)






dy akan sentiasa dihati kami =')

2 comments:

tetaufiq said...

sabar ye fara, mungkin ini satu dugaan family u supaya lebih kuat, ade hikmah segala yg terjadi, mmg sgt sedey tp tulah, sudah ketentuan allah , sabar ye fara

De'fara Lixious said...

thnks ea taufiq =')
i know.. life must go on..
tp kejadian semalam still xbole lupe..

"Let me solve about one percent of myself "